Monday, 20 June 2011

Beriadah di Ulu Chepor Episod-2

Selepas subuh aku tak tidur dah. Tibe2 plak terlintas kt pikiran aku ni plak nk pergi jogging. Al-maklum la berat pun dah semakin naik. Badan rasa lesu la bila lama dh tak jogging. Ok pd Pkul 7.10AM aku bertolak ke Dataran Sunwey Tambun, Ipoh Perak utk berjogging. Mmg tak berapa menarik suasananya kalu dibandngkn dgn Taman Rekriasi disana lebih meriah suasananye sbb ramai org kn..Ok dipendekkan cerita, lps aku abes pusing 5round td dan dh penat. aku pun blk rumah. Btl2 je aku nk smpai kt rumah, dr jauh aku terlihat Kari sedng memanggil aku kt dpn rumah. So dh smpai aku tnyalah "ada apa ??" kari pun jwb "jom2 chepor..bukan kayuh tapi nek kete Alip.." aku pun dgn sng hati "orait2 aku nk folow gak.." Masa tu kari dh lepas panggil kawan2 yg nak pergi.. Kari blk ke rumah skjp..Bila Alip smpai kt rumah aku, aku pun masuk la dlm kereta dan pergi tuntut sorg demi sorg kt rumah masing2. Bila sume dh ada dlm kereta. kami pun pergi ke Station Minyak Petronas di Bercham nk isi minyak. Mcm biasa RM2 sorg. kali ni ramai sikit, ada 7org.. so sume skali RM14 saja dpt didanakan..Lepas tu Tok Baa plak lapar kami pun singgah ler dikedai mamak yg berhampiran. Tok Baa saja yg mkn, yg len xtepikir pun nk mkn. Hahaha..



Dh lepas tunggu Tok Baa mkn.. kami pun teruskan perjalanan ker Ulu Chepor..


Perjalanan Dari Bercham Ke Ulu Chepor

Betul2 nak sampai kt simpang masuk tu, Apek plak nk kuar duit. Nasib die nk belanja meggi. Hehe. Alip pun drive ler cari ATM yg boleh kuarkan RM10. Last2 smpai ke pekan Chemor jumpa BSN. Lepas dh kuar duit dh beli meggi br lah kami bergerak masuk ker Ulu Chepor.



Dari Kiri Apek-Tok Baa-Alip-Oblong-Megat-Kari

video
Berjalan dari tempat parking

Bila dh smpai ditmpt letak kereta kami pun mula membawa barang2 pergi ke Destinasi(tempat yg sama seperti di Episod-1..huhu). Tapi kali ni lebih jauh sedikit berbanding dgn hari tu. Sbb hari ni hari biasa, ada pagar yg tertutup tak boleh masuk ke dalam lg..motor je yg boleh lepas masuk sbb kecik..Lagi pun hari biasa tak perlu bayar masuk. Tapi kami tak kisah pun kami snggup berjalan kaki walaupun jauh semate-mate demi kepuasan tu. Jalan mcm biasa terpaksa menempuh hutan selama beberapa minit sebelum smpai ke tmpt tersebut. Nak tgk jalannya mcmana sila lihat pada (Beriadah di Ulu Chepor). Sbbnyer rakaman laluan berjalan kaki ke sana tak buat..

Akhirnya kami tiba juga ke Destinasi yg dituju. Masa tu tak terpikir nk masak maggi lgi. Sedar2 Tok Baa dh terjun. Aku pun tak buang ms, buka spek mata. terus terjun jgk. Huh terasa nikmat kesejukannye setlh penat bejalan la katakan..Kemudian diikuti dgn Alip - Megat - Haikal - Kari - dan Apek meke sume turut terjun. Dh puas kami berendam, tibe masa untuk menyenyangkan perut. Mcm biasa ler nk msk maggi. Tapeee kali ni lebih malang sbb mangkuk nak masak meggi tu tggl dalam kete. Nak pergi amik mmg jauh la..huhuhu jd tak dapat ler nk msk. Kami mkn jgk maggi tu, tp dgn kaedah seperti Mamie Monster, Remok-Goncang-Makan. haha.. Malang betul nasib stiap kali pergi beriadah mst ada barang yg tertinggl..

video
Masa tengah seronok

Antara Aktiviti Setelah Puas Berendam

Kari,Alip,Megat dan Apek menderma dilubuk Ikan Keli Sungai(katenye lerr)

Apek dan Kari bersungguh-sungguh menangkap Ikan

Inilah hasil yang mereka dapat

Alip dan Megat dating kat tempat lubuk Ikan Keli Sungai

Tok Baa dan Oblong Bincang pasal projek 7Eleven kat atas yang belum siap
( Gurauwan dari Tok Baa..haha )

video
Kelaparan Ikan-Ikan

video
Mencuba Kelainan

Rama-rama yang tiba-tiba datang kat belakang aku

Megat memanggilnya Pukat Harapan - Sanggup guna tuala semata-mata nak dapat Ikan

Yang ni Megat panggilnya Perangkap Harapan sbbnya mengharapkan ikan masuk ke dalam plastik tu

Itu saja aktiviti yg dpt kami lakukan disana. Sebenarnya ada lg cume tak tangkap gmbr jer. Akhir skali terjun pastu br lah kami bertolak ke parking kereta. Sesudah semua sampai diparking, Tok Baa berkate "Hah..jom ler kite g masak maggi kat atas balik..lapar ni.." hahaha.. byangkan la kitorang mengekek gila-gila.. Dengan suara malasnye..Huh..Pastu barulah kami menyalin pakaian kt kereta. Dh sume selesai kami pun bertolak balik rumah. Memang penat, tapi pasti memuaskan..



Ok itu saja lah al-kisahnya..sekian terima kasih..

No comments:

Post a Comment