Thursday 2 June 2011

Rezeki Awal Pagi

Betul la cakap orang tue-tue bangun awal pagi rezeki sonang masok. Pagi tadi aku telah dikejutkan dengan rezeki oleh kawanku(Ejoy) yang memelawe aku untok memasang khemah kenduri. Dalam hati berkata "biar betul kawan aku ni ajak aku plak". Sbbnya jarang kawanku ni mengajak aku pasang khemah. Ghupe-ghupenye kawan(kari) aku lagi seorang tu masih tidor lagi. Patut laa...hahaha.Tanya Ler jgk masyuk tak pasang hari ni "berapa khemah pasangnye ejoy??" ghupenye 1 khemah jer..aiyak...jd lah sapa nak bagi kerja kan..lagi pun aku tgh cuti sem sekarang ni. sebulan dah lepas, tggl lagi sebulan cuti ni..adoiii~~~

Ingtkan terus boleh pergi pasang khemah lar.. Ghupenye kene tunggu sekejap plak dh.. Ejoy nak hantar tuan empunye khemah(Pak Lop atau nama lain yang kawan2 aku panggil manyak lagiiii!!) ke kedai motor dulu.. Aku ingatkan lama.. Rupenye sekejap jerrr pun.. Tak lama lepas tu aku dgn Ejoy pergi lah ke bengkel Pak Lop utk mengangkat barang2 khemah..

Hahahaha..Yang mengecewakan aku dgn ejoy bawa barang2 sume tu bukannye dengan lori..tapi dengan manual(Jalan Kaka)..huhaha..sebabnya lori Pak Lop dh rosak..Naseb lerrr dekat jer..dalam taman jugak..huhu..Setelah barang utk memasang khemah cukup, aku dgn ejoy mula membuat kerja pemasangan yg mengambil masa 10minit je tu pun tak sampai agaknye..haha..tapi selama aku pasang khemah aku tak pernah tahu cara mengikat tali kain khemah pada besi2 khemah tu..tgk mcm senang jerrr...mungkin caraaa tu aku tak tahu..


Penat Woooooo...haha..

Tapi akhir skali ada jgk la menyenangkan hati kami bile nk bawak kerusi(40) dan meja(kaki ngn papan)(13)..Sbb Pak Lop ada Pajero boleh ler masuk benda kecik tu..itu pun 2kali ambik..mula bawak meja kemudian diekoti dgn kerusi.. Sesudah selesai keje memasang kami diberi arahan utk pegi ke kedai makan(zulzan) yg selalu kami lepak di simpang keluar taman(Taman Mewah). Ingatkan apalah, ghupe-ghupenye dia nak belanja kami minum. Sesudah selesai minum, kawan aku tanya kepada Pak Lop "bile nak buka balik plak khemah tu Pak Lop?". Pak Lop ckp isnin la, sbb tuan rumah nak pakai hari ahad. lepas tu ngn ejoy pon bersurai la..nk bersiap pergi solat jumaat.

No comments:

Post a Comment