Wednesday 15 June 2011

Menemani Ibu Bapa

Harini aku teman mak dan ayah aku pergi ke tesco extra. So, takde lagi la Pencarian Yang Sesuatu Penyeksaan.

Ceritanya macam ni. Sedang aku berjumpa buah hatiku tiba-tiba aku tersedar dari mimpi dan kedengaran suara "Azimmmm.. mak nak pergi tesco ni kamu nak ikut tak?? mak nak beli barang untuk adik kamu" adik(sedang belajar dimatrik Gopeng Perak) mulanya aku kata "tak nak la mak" terus lepas tu "eh eh jap nak pergi", tunggu jap azim mandi" dalam hati aku "untung juga aku pergi boleh beli macam-macam"  hahaha. Mak aku ckp mak cik mon ikot skali(jiran aku). Sesudah aku siap kami pun bertolak..smpai di Bercham, Ipoh, kami singgah makan. Aku membedal nasi lemak begitu juga mak cik mon. Mak dan ayah aku makan roti canai. So, perut dah kenyang baru boleh gerak.

Sesudah sampai. Mak aku dan mak cik mon dan difollowi oleh aku pergi masuk seterusnya ayah aku baru masuk.. Aku pergi mengambil trolly dan membawanya masuk ke dalam. 1st mak mencari barang utk adik dan mak cik mon jugak beli barang untuk anaknya(juga belajar dimatrik Gopeng Perak). Antara barangnya (kertas kosong A4 dan kertas test pad) aku ingatkan banyak ler adik aku pesan. hehehe. Dan seterusnya mak aku nak cari barang dapur plak. Tapi kenapa la suka singgah kat tempat yang tak perlu, plik aku.


Yang Gambar akhir ni lah mak aku dan Yang lagi sorang tu mak cik mon.

Sesudah menjumpai jalan ke barang dapur.. haha, sampai la sudah kt tempat ayam. Mak dan mak cik mon beli ayam yang dah siap potong punya, cuma kena pilih la mana satu yang elok. Ikan juga mak aku turut membelinya. Seterusnya pergi memilih sayur. Semasa pemilihan sayur ni ayah aku juga ada memilih antaranya ada kat dalam gmbr yg aku sertakan Kalau tak silap la ada dalam 6jenis sayur mak aku beli tu. 

Yang dari gambar no.3 tu la ayah aku.

Seterusnya, mak aku pergi mencari air miniral untuk adik aku dan mengambil air miniral tesco 1.5Lx12bottle dengan harga RM8.79. Dalam hati aku "ada can aku nk amik air 100plus botol besar" huhu..aku pun amik jela Selain tu juga mak membeli kudap2 untuk makanan ringan dirumah dan juga utk adk aku.


So itu sajalah yang dapat aku kongsi.

No comments:

Post a Comment