Saturday, 18 June 2011

Beriadah di Ulu Chepor

Awal pagi tadi aku telah diganggu oleh sahabatku(Alip), yang mengajak aku pergi mandi sungai Ulu Chepor. Alang-alang dah bangun terus pergi jela. Perancangan awalnya kami nk pergi naik motor. Tp sahabat aku sorg(komey) merancang nak mandi dekat tmpt dalam.Tempat tu jauh ke dalam hutan kena jalan kaki. So,kalau naik motor takot hilang plak, byk kes kecurian motor kt situ..Sedang lepak kt umah aku Si Komey ni ckp kat aku "Suh alip bawak nek kete ler..boleh mandi kat tmpt atas skali" aku pn jawab la "aku tak kisah mana2 pun" tu pun sebb aku menumpang meke kalau nek moto sendiri mmg sokong abes la nek kete..hahaha..Sume dah berkumpul, kami pun bergerak pergi ker rumah Alip kt Sunwey City Tambun. Yang tak tidor masa tu (Alip,Abah dan Komey)


Perjalanan Ke Rumah Alip

Smpai je kt rumah alip, sume parking motor dan letak helmet kat dalam rumah. Dan kemudian masuk ke dalam kereta untuk bergerak. Kami naik kereta diberi syarat untuk mengisi minyak RM2 setiap sorg. So keluar dari Taman Alip kami singgah di Petronas Tambun. Yang mengikuti program ni ada 6org. Jd bermakna  sume skali RM12.. Haikal tambah lg RM3 dan juga sponser Komey. Ciss tu yang aku tak puas hati komey atas angin jer..hah..Seterusnya perjalanan ke Ulu Chepor yang mengambil masa dalam 30minit.


Perjalanan Ke Ulu Chepor

Setibanya kami di Ulu Chepor mcm biasa sesi tangkap gmbr terlebih dahulu. Ok seterusnya kami bergerak terus naik ker atas jauh ke dalam hutan. Tapi bukan ler macam hutan tebal still ada jalan tanah untuk org pergi ke sana. Kalau tak silap mengambil masa 5 - 10minit. Sesudah menempuh jalan sebegitu smpai ler kami ke destinasi yang dituju. Yang menariknya air kat bahagian atas ni lebih dalam berbanding kat bawah. So mknanya ia lebih menarik laa.. Tiba masa untuk mandi, aku buka selipar melihat ada pacat yg sedang bermanja2 dengan kaki aku..aku pun apa lagi cabotkan nye jela.. Darah mengalir keluar sehinggalah kami nak pulang baru la ia kering.

Gambar yang Pertama dari kiri Alip,Tok Baa,Oblong,Abah dan Komey





Dalam Perjalanan Ke Destinasi

Seterusnya Zikri(Abah) dan Syed(Tok Baa) memasak maggi dan yang lain sekali ngn aku ngn komey yang pergi terjun dulu kemudian baru Alip dan Haikal(Oblong) turun sekali. Memang seronak bila dpt turun mandi sungai lepas penat berjalan. Sudah lama aku berendam lama, tibe2 Komey nak buat terjunan dari atas batu(tapi die takot2 plak..adoiii).. Yang terjun dulu bukan Komey tp Alip..kononnya demo la..hahahaha..Tgk mcm best je..Aku rasa nk ikot skali jgk..smpai atas batu tu aku rasa tkot ler plak..hahaha..Dengan slamber aku memberanikan diri lompat terus..ternyata mmg seronok, walaupun air masuk dalam hidung aku. Lepas lama kami berendam Syed ngn Abah turun berendam jgk. Meke buat terjunan lagi Komey,Alip,Abah dan Oblong. Sehingga puas kami mandi. maggi pun dah siap masak,jom kite syoru dulu. Yang terbaiknya tak bawak sudu. So kami makan maggi guna tangan jerr.. Malang2, asal aku pergi mandi mana2 tmpt beriadah masak maggi je tak bawak sudu. haha. Kemudian dah kenyang kami terjun semula.. Sehingga dah puas mandi.. tak tahan sejuk kami pun pulang.


Semasa Sedang Mandi

video
Ni Terjunan Yang Terakhir Sebelum Pulang

Ni Terjunan Akhir Sebelum Pulang

Kami terpaksa berjalan kaki semula untuk pergi ke tempat letak kereta. Sesudah smpai ditempat letak kereta barulah kami menyalin pakaian. kalu salin awal tkot kotor plak nnt. 


video

video
Selama Perjalanan Ke Kereta

Setibanya Di Kereta

Setibanya di kereta kami menyalin pakaian masing2. Sesudah selesai kami terus bertolak ke Institut Latihan Perindustrian Ipoh(ILP Ipoh). Sebabnya Abah dh abes blajar dan nak amik barang Abah kat hostel. Sekejap je pun kt sana. Kemudian sume dh setle kami bertolak pulang ke rumah Alip untuk mengambil motor kami disana.






Selama Perjalanan Pulang Ke Rumah Alip

So itu sajalah cerita yang boleh aku kongsi. Harap korang enjoy yang ni.

No comments:

Post a Comment